Yin jóga

A Yin jóga

A Yin jóga az indiai hatha jóga és a kínai taoista hagyomány találkozásából született öngyógyító jóga rendszer. A Yin jógán főként ülő és fekvő pózokat végzünk és a fókusz az ellazuláson van. Az ászanákat 3-5 percig tartjuk ki, hogy elérjük a mélyebben fekvő szöveteket. A Yin jóga a hosszasan kitartott ászanák miatt egy meditatívabb gyakorlást biztosít, ezért jó kiegészítése a Bikram jógának és más dinamikusabb jóga stílusoknak, hiszen megtanít "lenni" az adott pillanatban és elfogadni, ami éppen van.

Mindenkinek ajánljuk, aki szeretne többet megtudni a Yin és a Yang típusú gyakorlásról, az egyes ászanák élettani hatásairól, a meridiánokról.
A yin-jóga gyakorlása sokat segíthet azoknak, akik képtelenek a befelé fordulásra, ahogyan azoknak is, akik képtelenek megálljt parancsolni zakatoló elméjüknek.
A gyakorlatok hosszúságának és elmélyülésre késztető erejének köszönhetően a gyakorlók mélyen megbújó feszültségeket is ki tudnak oldani magukból. Van idő kilazítani azt, ami alapjáraton már-már mozdíthatatlannak tűnik.
Az önelfogadás a legjobb stresszoldó, és mély ellazulásokat eredményez gyakorlás közben.
A yin minőségében történő gyakorlás mindkét nem számára nagyon áldásos. A nőknek segít visszatérni a saját lágyságához, gyengédségéhez és jótékonyan hat a női szervekre, harmonizálja a hormonális működést, segít a menstruációs problémákon, és hasznos a menopauza idején is. A férfiaknak segít elengedni a kényszeres kontrollt, hatásosan oldja a stresszt, a túl sok yang energiát finoman helyre billenti, és újjáéleszti a kreativitást.
Az önmagunkra fordított figyelem pedig a legjobb töltekezés.
(Forrás: Szabad Gábor)